torsdag 18 september 2014

So it goes

Håll tummarna om ni tycker jag är något att hålla tummar för, ty snart ska jag testas för en ny medicin. Det är sista chansen för mig att kunna gå igen.
Man såg det som självklart att GÅ upp på morgonen, att promenera, att gå och handla, att plocka svamp, att cykla och så vidare. Och så vidare.
Men plötsligt är inget självklart. Det är till och med svårt att gå med rollator. Små, allt mindre, steg och det blir svårare och svårare att hänga med rollatorn som börjat rulla så fort.
En detalj till: talet är allt sämre. Ibland obegripligt.

Nu har jag fått gnälla lite. Jag orkar inte med positivhalande optimistkonsulter. Det finns  något som heter realitet också.
Jag tror det var Olof Lagerkrantz som sa att han aldrig läst en bra rad av en optimist. Här är flera bra av komikern etc Eriksson (jag har glömt förnamnet, men jag menar inte Lasse Eriksson) Det är från "Pessimistkonsulten"
Men  det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall
för om man drömmer om Paris
slutar det på någe vis
lik förbannat i Hudiksvall.

Matdags!

Inga kommentarer: