söndag 16 november 2014

Ge mig hellre en glad amatör

Jag tänkte på Tage Danielsson igår. På hans sång Ge mig hellre en glad amatör. 
Det var TV5:s fotbollsexpert som gav associationen när Sverige spelade mot Montenegro. Sverige fick ett tursamt mål efter 9 minuter; sen hade man inte så många anfall. 
Det hade däremot Montenegro. De hade till exempel sju hörnor, de flesta farliga. Sverige hade en, ofarlig. Bäst i Sverige var Isaksson, målvakten; han gjorde några svettiga räddningar.

Men enligt experten kontrollerade Sverige matchen. 
Det gjorde man dock inte. På en straff kvitterade Montenegro. Feldömd enligt experten. Tveksam kanske, men herregud: det var ju bortamatch!
Det blev 1-1, trots att Sverige enligt experten kontrollerade matchen. Men inte fan man kan kontrollera en match när det står 1-0! Och motståndarna har mycket boll!

Sen tänkte jag på experterna som ansåg att Södra Europa skulle banta sig ur Krisen genom att skära ner. Det var inte så bra tänkt av de experterna och andra experter har nu kommit fram till att det inte är rätt medicin att banta.
Det kunde den som inte är expert räkna ut med en kroppsdel på bakre delen av kroppen.

Man måste nog vara expert för att inte förstå vilken jag menar.

Inga kommentarer: