måndag 22 december 2014

Den 22 december 2014


Det är idag den 22 december och på radio sa någon att det har vänt, det blir inte mörkare än så här. Tänka sig: framför ligger ett halvår med allt ljusare dagar.
Idag åkte vi till Åtvidaberg, och fälten var gröna som vore det april och det var 6 grader plus. Jag gav 50 kronor till en man som satt utanför Systemet. Efteråt ångrade jag att han inte fått 100; jag vann ju 152 på lotto. Och trots att det var 6 grader plus, var det en snål vind och jag frös lite och jag tänkte: Inte fan sätter sig nån frivilligt på trottoaren!
Och nu, precis före jul, kommer en egenhändigt skriven favorit i repris. God Jul.
Det är julkväll här i nord
Det syns ljus
I många hus
Granen grön
I stugan står
Utan lön
Dock många går
Mycket mat
På många fat
Ingen mat
På andra fat
Det är julkväll här i nord


Inga kommentarer: