Jag har för
mig att jag nämnt att jag går på gymnastik för Parkinsondrabbade en gång i
veckan. Fram till nu har man kunnat ringa till receptionen på Rörelse och Hälsa
Neuro för att få eller ge information.
Men nu är
det nya tider; nu svarar en inspelad röst att man ska trycka 1,2,3 eller 4
beroende vad man har för ärende. Annars ska man bara vänta, säger rösten. Eftersom
man anser att ens ärende inte stämmer med 1-4 väntar man och tänker: Nu får jag
nog prata med någon och få svar på min fråga, som är enkel: Jag vill bara få
bekräftat att gymnastiken inte är inställd nästa dag.
(Jag har pga en fotskada
varit frånvarande i 2 veckor, och jag vet att gymnastiken är inställd en gång i
februari, men minns inte vilket datum.)
Men när man
väntat återkommer den inspelade rösten och säger att man ska knappa in sitt
(hela) telefonnummer så ringer de upp. Vad bra, tänker man och tittar på
klockan som just passerat 14.
Då
återkommer rösten och säger att de kommer att ringa upp NÄSTA DAG KLOCKAN
11.15. Nästan ett dygn senare, alltså.
Med en tung
suck lägger man ifrån sig telefonen; gymnastiken som man vill fråga om är klockan
11.00 nästa dag.
Om den inte
är inställd
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar