onsdag 4 februari 2015

Du nya sköna värld

Jag har för mig att jag nämnt att jag går på gymnastik för Parkinsondrabbade en gång i veckan. Fram till nu har man kunnat ringa till receptionen på Rörelse och Hälsa Neuro för att få eller ge information.
Men nu är det nya tider; nu svarar en inspelad röst att man ska trycka 1,2,3 eller 4 beroende vad man har för ärende. Annars ska man bara vänta, säger rösten. Eftersom man anser att ens ärende inte stämmer med 1-4 väntar man och tänker: Nu får jag nog prata med någon och få svar på min fråga, som är enkel: Jag vill bara få bekräftat att gymnastiken inte är inställd nästa dag. 
(Jag har pga en fotskada varit frånvarande i 2 veckor, och jag vet att gymnastiken är inställd en gång i februari, men minns inte vilket datum.)
Men när man väntat återkommer den inspelade rösten och säger att man ska knappa in sitt (hela) telefonnummer så ringer de upp. Vad bra, tänker man och tittar på klockan som just passerat 14.
Då återkommer rösten och säger att de kommer att ringa upp NÄSTA DAG KLOCKAN 11.15. Nästan ett dygn senare, alltså.
Med en tung suck lägger man ifrån sig telefonen; gymnastiken som man vill fråga om är klockan 11.00 nästa dag.
Om den inte är inställd

Inga kommentarer: