måndag 17 februari 2014

Medaljer och politik

Ibland är det skönt att ha fel. För 1 månad sen trodde jag bara på Charlotte Kalla som svensk medaljör. Det hade jag rätt i åtminstone.
Jag trodde inte att Johan Olsson och Daniel Rickardsson skulle vara i form efter sina skador, och stafettlagen såg darriga ut. Så, plötsligt, satt den där: formen. Hos Hellner, Ida, Wikén. Och Johan och Daniel tar 2 medaljer var. Precis som Hellner.
Charlotte har 3; mer än centern som nådde 2,8 i senaste Sifo.
Jag tror att Charlotte tar 2 till och kommet upp i 5.
Det gör nog inte Lööf. Det är förfärligt vad hon gjort med ett parti som förr var borgerlig vänster. Men vad fan kan man vänta sig; hennes politiska förebild är Mrs Thatcher och hon gillar den djupt reaktionära Ayn Rand.
Jag blev faktiskt förvånad när jag såg att Olof Johansson var på centerstämman nyligen. Men det är ju ingen garanti för hur han röstar. Lika lite som man kan veta hur till exempel Anders Björk, Tomas Östros eller Björn Rosengren röstar. För att nämna några avsuttna. Och för att inte nämna godsägaren: ni vet nog vem.

PS Jag hörde just att Kalla bara startar på en distans till, 3-milen. Då kan hon bara komma upp i 4. Jag är inte säker på att Lööf gör det. DS

Inga kommentarer: