lördag 4 januari 2014

Come-back


För en tid sen hörde jag att en relativt framgångsrik boxare dött. Mot slutet av karriären blev det dock som det lätt blir för boxare som håller på lite för länge. En del stryk alltså, och efter en förlust sa en reporter:
”Nu är det väl dags att sluta.”
Men boxaren sa med grötig röst: ”Jag fortsätter!”  
Jag har aldrig varit uppe i den fyrkantiga ringen (!) och boxats, men jag har det gemensamt med den gamle boxaren att jag fortsätter. I mitt fall med bloggandet. Det blev lite tomt i mitt orörliga liv att lägga av. Jag håller på att redigera en roman jag fått ihop och det är i och för sig roligt, men ger inte utrymme att skriva om de inspirerande dagshändelser som drabbar oss. Där finns det uppslag till korta betraktelser!
Jag börjar alltså om, men de flesta av mina läsare tror förstås att jag slutat definitivt efter att de läst mitt förra inlägg. Så jag vore tacksam om ni sprider att jag gör som den gamle boxaren: Fortsätter.
Jag såg för resten att riksrevisionen granskat avregleringarna; bland annat den av apoteket. De var tydligen inte så bra för de ständigt åberopade statsfinanserna. Dogmatism kostar; i det här fallet flera miljarder enligt riksrevisionen. Och inte har det blivit lättare att få medicin för oss kroniskt sjuka; tvärtom.
Men på macken säljer de receptfri medicin numera. Tyvärr ger en del av personalen också råd om medicin. Det är ju inte så bra. Det hade säkert inte Göran Hägglund tänkt. Men ibland måste nog den mest dogmatiske anhängare av Marknaden inse att den behöver tyglas.
F ö är en av bröderna Everly död. Ni vet Everly Brothers, förebilder för bl a Simon & Garfunkel. Bort gå de, sakta skrida de.

Inga kommentarer: