torsdag 20 mars 2014

Skall från Björklund

Idag såg jag något som jag aldrig trodde jag skulle se. Jag tittade ut genom fönstret och där kom Majoren med en liten pudel! De var ganska lika: nosen högt och ryggen rak. Ni vet vad jag menar: även om ni inte sett Majoren har ni väl sett en militär! Eller hur.
Lite senare tog jag mig ut (läkarbesök) och stötte ihop med en av Majorens grannar. ”Hunden skäller i ett, inte har han kadaverdisciplin på den! Nog tycker man att han borde använda sig av sin yrkeskunskap. Jag menar, kadaverdisciplin utövar han väl dagligen. Men jag hörde honom häromdagen. Han pratar med hunden som om den är ett barn, och han låter hunden bestämma!” 
”Han kanske har behov av att verka hygglig” sa jag. ”Det kan han väl inte vara i jobbet.” 
Grannen garvade. ”Vet du vad hunden heter?” sa han sen.
”Nää.”
”Björklund”  
Nu var det min tur att garva.
Jag klarade av läkarbesöket och när jag kom tillbaka hörde jag Majoren träna med Björklund. Jag stod gömd så att han inte såg mig.
”Ryssen kommer”, väste Majoren.
Björklund skällde.

Inga kommentarer: