måndag 31 mars 2014

Korrekturläsning

Jag kommer  att läsa korrektur de närmaste dagarna. Nej, det är inget aprilskämt: jag är nu klar med en roman som jag fått ett provexemplar av och just nu läser jag alltså korrektur. Förste april och allt.
Men framöver blir det nog noveller. Jag har skrivit några och det är mycket lättare för en neurologiskt sjuk att hålla reda på figurer och årtal och sånt. Tycker jag mig ha märkt.
Annars finns det massvis. Ni har hört den skämtbiten, va? Ordet skämtbit kommer från Slas. Han läste den här på Rimforsa Motell. Jag gissar att det var när man filmade Yngve Frej, för det var i trakten.
Men skämtbiten alltså: Det var en kapten och en underordnad som fick nödlanda i öknen, och kaptenen skickade ut den underordnade att leta mat.
Han kom tillbaka och sa: Kapten jag har goda och dåliga nyheter!
Kaptenen sa: Ta dom dåliga först.
Den underordnade: Kapten, det finns bara kamelskit att äta.
Kaptenen: Och vilka är då dom goda?
Svar: Kapten, det finns massvis!
Så jag skriver nog något inlägg också den närmsta tiden: Kanske om Maud Olofsson som inte minns vad som hände när Sverige gjorde sin sämsta affär någonsin, och vi skattebetalare har förlorat 30 MILJARDER! Och hon vägrar komma till KU. Så nog finns det att skriva om.
Massvis

Inga kommentarer: